giovedì 7 febbraio 2013

Rozpuścili ją w kwasie, bo współpracowała z policją

Rozpuścili ją w kwasie, bo współpracowała z policją
(fot. corrieredelveneto.corriere.it)

Okrutna i przerażająca historia Lei Garofalo, kobiety z Kalabrii współpracującej z policją, którą zabito i rozpuszczono w kwasie solnym, doczekała się wreszcie sprawiedliwego zakończenia: 6 osób z klanu Cosco zostało skazanych na dożywocie.
W Mediolanie 30 marca 2012 roku, zakończył się proces w sprawie Lei Garofalo, która zniknęła w nocy z 24 na 25 listopada 2009 r., właśnie w tym mieście. Żona groźnego bossa ndranghety z Petilia Policastro, w prowincji Krotony na Kalabrii i matka Denise Cosco została zwabiona podstępem w pułapkę, uprowadzona przez wspólników męża, torturowana, zabita strzałem w głowę i rozpuszczona w kwasie solnym.


Wszyscy członkowie klanu, którzy brali udział w zabójstwie zostali skazani przez sąd na dożywocie: Carlo Cosco, Vito Cosco, Giuseppe Cosco, Carmine Venturino, Rosario Curcio i Massimo Sabatini.

"To straszne wyobrażać sobie kobietę ubezwłasnowolnioną, związaną, sterroryzowaną, torturowaną i zabitą. Aż mdli na myśl o ojcu, który wykorzystuje marzenie córki, która chciałaby mieć bluzę, ale nie ma pieniędzy, aby ją sobie kupić i oszukuje ją mówiąc: 'Przyjedź do mnie, ja ci kupię wszystko, co chcesz!', wiedząc dobrze o tym, że Denise przyjechałaby tylko z matką, i że to jest najlepszy sposób, aby zastawić pułapkę na Leę.

Kiedy przygotowywałem mowę oskarżycielską i czytałem raz jeszcze wszystkie dokumenty, zdałem sobie sprawę z tego, że o tej kobiecie, której życie prześledziliśmy pod mikroskopem, nie wiedziałem absolutnie nic, bo nie miałem szczęścia poznać jej. Proszę was, aby osoby, które po niej płaczą, otrzymały sprawiedliwość. Winni mają imię i nazwisko. Skażcie ich na słuszną karę: dożywocie. Może spędzając długie lata w więzieniu, będą mieli wyrzuty sumienia, których przez wszystkie te miesiące nigdy nie okazali" - tak zakończył swoje wystąpienie, trwające 15 godzin, prokurator Marcello Tatangelo na rozprawie w Mediolanie.

Czytaj dalej:

http://nasygnale.pl/kat,1025343,title,Rozpuscili-ja-w-kwasie-bo-wspolpracowala-z-policja,wid,14414053,wiadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=510064

Nessun commento:

Posta un commento